Wednesday, December 2, 2009

Pakcik Parking

Org2 tua selalu terkenal dgn modal2 die org seperti peribahsa dan nukilan2 indah utk menyerdarkan kite supaya hormat kpd org tua.Tp bg aku tu smue tak gune bg aku.Bg aku utk kite hormat seseorang itu tak perlu nk pk die tua ke mude.Even seorang budak kecil yg mengayoh basikal beroda empat di tepi jln rumah aku akn aku hormat sehormatnye.Takde mslh pasal tuh.Mengapa aku nk kecah sgt psl nk hormat2 org tua ni?Ada sebabnye.

Di kawasan rumah aku,parking kereta adelah secara rawak.Konsep adil dan saksama.Sape cepat die dpt.Sape lmbt kene parking jauh skit.Tiada flat2 kereta atau no rumah sebagai penanda lot parking adelah milik seseorang.Tiba2,dlm hidop aku,muncul seorang pakcik yg agk berusia.Asal keluar rumah die akn letakkan tong sebagai tanda parking tu die punye.Wah pakcik,mne letak akal?tertinggal dlm jamban ka? kadang aku geram dgn pakcik ni.Kadang2 aku kelakor pon ade.kadang2 aku simpati dgn die.Simpati kerana die dh kehilangan rase hormat dr aku dan jugak aku yakin dr jiran2 setempat.

So kepada pakcik yg nk berebut parking,hati2.Ko dlm pemerhatian aku.bayangkan kalo parking yg available tu seharusnye diberikan kpd mereka yg memerlukan seperti ibu2 yg sedang mengandung,warge2 tua yg betul2 uzur serta keluarga y g mempunyai ank yg rmai.So kpd pakcik,get redy.Lu mmg dh slh orang.Memang perlu di ajar.Aku ingt nk buang tong die tu jauh2 time aku pergi kerja pagi2.Heheheheeh
pic: band punk rock yg aku ternanti2 persembahan mereka di depan mata

1 comment: