Thursday, February 11, 2010

Padang Bola

hari ni genap 5 bulan gua dh tak main bola padang.gua tul2 rindu bau aroma rumput yg baru ditebas oleh brader majlis perbandaran kluang.kalo nasib hari tak baik,bole pijak taik lembu yg masih fresh.panas.gua yakin kalo lu main tak pakai kasut kulit kaki bole terkupas.

gua rindu dgn larian gedabak abg ke 2 gua 'poje' menjerit2 meminta gua memberi hantaran secepat mungkin.tp gua mls sgt nk bg die.sbb gua tau die selalu lose ball.gua rindu dgn gentelan serta gelecekan abg pertama gua 'atan' atau lebih dikenali dgn farid.walopon perot die buncit,gua still salute sbb die bwk bola melekat mcm lionel messi.gua jugak rindu dgn bebelan serta makian bapak gua dr luar padang,sambil mengutip hasl tanaman pucuk ubi,pisang,keladi dan sawi di kebun buatan tanpa kebenaran.bebelan die mmg buat gua sakit hati dan panas.takde langsung suntikan motivasi yg diberi.sebaliknye bebelan ,kutukan dan sampai terbwk2 hingga ke rumah.

gua rindu dgn perangai brother enol yg suke panas baran kalo org pangkah kaki die.tp hidop gua smpai ari ni puas.sbb gua berrjaya mendua puluh senkan kelengkang die.sbb time tu gua bru je 22 tahun..die polak dh 32 thn.gua rindu dgn kasut bot gua yg berharge rm20 yg dibeli org abg gua di kelantan sbgi hadiah kerana komitmen gua dlm bola sepak daerah tempatan.

n yg paling penting,gua rindu dgn bebelan mak gua,kerana kami adik beradik termasuk bpk gua,hanya akn pulang time azan maghrib berkumandang.

No comments:

Post a Comment