Thursday, December 16, 2010

mesia vs vietnam

gua mmg minat bola sepak.baru2 ni gua tak bole tahan akibat terinzal untuk menonton perlawanan ini.so gua pegi bkt jalil dan menyambar tiket Rm20 utk tengok semi final mesia lwn vietnam.seperti yang gua jangka..di luar dan di dlm stadiom mmg penuh orang.rata2 peminat2 fanatik bola sepak mesia.ada juga yang datang sekadar mengisi ruang kosong waktu petang menikmati aroma bau padang bola dan keasyikan pemain2 bola melaksanakan percaturan game yang telah dirancang utk menumbangkan pihak lawan.rata2 peminat yang datang mengayakan jersi mesia biru dan kuning.memang nampak happening.bg gua..cukup sekadar mengayakan baju grindcore Wormrot yang gua beli direct dari penyanyi kumpulan grindcore singapore yang tersohor ini.Misi gua satu,mahu melihat aksi permainan yang mantap,laju,cekap,bersih dan kemenangan untuk mesia.ade jugak rakan2 gua yang bising...kenapa gua tak sarong baju mesia..ikat kepala..bawak bendera..etc..jawapan gua mudah dalam hati ..(dengan ape yang berlaku sekarang,penipuan,rasuah,kebocoran,propaganda2 bodo,hak kebebasan mutlak dan sebagainye yang masih tidak konsisten dan kadang2 di terhadkan) membuatkan gua menolak jauh2 utk berbuat sedemikian.tiada di dalam kamos hati.namun,ape yg tersemat jujur dlm hati gua,gua memang sayangkan team bola sepak mesia.bagi gua dengan bola sepak sekurang2 nye smue orang miskin,kaya,tua ,muda tanpa mengira bangsa,warna kulit dan agama..dapat turun sama2 ke padang..daan menikmati 90 min perlawanan dengan penoh debaran,duka dan gembira.

so kalo mesia masok final,gua nk turun padang.kali ni gua nk sarong baju Nasum.eheheh

No comments:

Post a Comment