Tuesday, November 3, 2009

cite2

setiap org ade cite2.ade yg nk jadik itu ini dn sbgnye.ade polak cite2 dr zaman kanak2 dh di setting oleh famili masing2.direction yg perlu dituju sudah ade garis panduan yg harus dipatuhi.itu suck bg aku.mne kebebasan?.ape kebebasan ko ingt psl perang n tanpa dijajah.bengong!!

aku pon ade cite2.dlu bpk aku soh jdik org berguna.ade beberape list yg die bg sprti dktor,pilot dan guru.aku tak nmpk lg smue tuh.cite2 bg mereka haruslah sesuatu yg nmpk best,power,menjadi bualan komuniti setempat,nmpk fancy,bangga utk dicerita dan sbgnye.sekali lg tak betul 100% bg aku.kenape tidak kalo cite2 dikaitkan dgn utk membuke sebuah perniagaan menjual ikan siakap atau sayur kailan yg di tanam sndiri dgn modal sndiri dan di usahakan sndiri smpai berjaya? kenapa tidak kalo cite2 tu di kaitkan dgn menjadi seorang yg ingin menjadi tukang jahit yg sgt kreatif hingga berjaya mmbawa skill jahitan yg terbaru ke arena antarabangsa?kenapa tidak cite2 tu dikaitkan dgn minat seseorang utk maju dlm hidop sndiri tak kire ape yg nk dibuat tnpe disekat olh org lain.

sudah tibe masenye kite ubah persepsi masyarakt kite.ayoh mulekan dr diri sndiri,keluarga terdekat dan rakan2.

No comments:

Post a Comment