Tuesday, April 27, 2010

licik dan bijak

ade org yg gua betul2 suke dlu cube nk add gua.
ade org yg gua betul2 tekad utk hidop bersma dlu cube2 polak nk menggunakan ruangan kenalan umum utk mengeratkan tali persahabatan.terima kasih pada beliau kerana sudi meluangkan mase.tp bg gua mmg cukup berat utk gua accept ape yg die pernah buat.cukup berat utk gua ingt mcm mne beliau menutup muke di dlm kereta dan mengalih arah ketika nmpk gua berjln kaki dgn seluar pendek di tepi jalan.cukup berat bg gua utk ingt blk mcm mne beliau menghilangkan diri ketika gua betul2 memerlukan teman atau paling ringan seorang rakan utk gua cerita psl mslh2 gua.cukup berat utk gua ingt mcm mne licik beliau menghilangkan diri dr gua tatkala gua mengharap beliau bercerita secare terus terang diats segala yg berlaku.cukup berat utk gua ingt mcm mne susah gua terus mengkontek beliau utk mendapatkan cerita sebenar dr mulut beliau sndiri kerana didlm mse yg sme gua mendengar kabar negatif dr org lain.cukup berat utk gua ingt mcm mne punye licik strategi beliau utk menghilangkan diri dan membuatkan gua tertnggu2.gua sbrnye phm ape yg berlaku.gua tak suke nk pumpam sana sini.tp gua hanya perlukan cerita sebenar,interaksi yg jujur dan nilai seorang insan utk berkongsi pengalaman serta ikhlas dan berani berterus terang dlm hubungan.ape yg menakutkan gua skrg kate2 hikmat org putih 'uk selatan'seterusnye dicilok oleh penulis america 'what u give is what u get' akn menjadik kenyataan.mayb tidak terkena pada beliau.tapi akn terkena pada generasi yang terdekat.selisih.gua akn berdoa supaya ini tidak berlaku pada beliau.gua sndiri akn pastikan ank gua akn berhati2 serta bijak memilih pasangan hidop.

gua happy sekrang.gua bahgia dgn famili yg gua caturkan sndiri dgn berkat usaha kami suami isteri..gua happy dgn rakan2 gua yg berani utk berkominukai secare jujur tidak kire dlm keadaan sekalipon.gua happy dgn kerja gua.gua happy dgn rezeki yg gua dapat.amin.semoga beliau pon turut happy dan terus suksess sampai bile2.

3 comments:

  1. hahahahha.. apa yg ko merapu ney...

    btw... aku add blog ko kt blog aku tau...

    alina

    ReplyDelete
  2. emo siot...
    tp aku masih ingat era nih..
    heheheh

    ReplyDelete
  3. ehemmm.. udah2 la tu .. umur da makin meningkat ni.. buruk benar emosi dah tua2 ni.. hehehe...
    takpe bang.. kisah dulu tu mmg pahit bg setiap manusia.. lagi2 bile bab cinta hati ni.. bak omputih kata..1st Love la kan... mmg perit la.. tp nak wat camne.. perkara pun dah lepas.. org tu dah ada anak suami semua.. tul tak..

    Kite pun dah bahagia skang da ada anak da pun.. bwk2 la bertenang ye... hehehehe

    apa yg penting harith & i syg u.. k!

    ReplyDelete