Monday, May 3, 2010

jalan mersing

akhirnye gua dan famili slmt pegi dan blk dr tioman.segala kenangan utk kali pertama kami sekeluarga bercuti akn di simpan selamanya di dlm kotak hati kami.kalo gua nk update smue cite mmg tak habis gua nk cite.ape yg gua nk smpaikan cume pengalaman2 rse takut yg berjaya gua kuasai dan tempohi.

bg penduduk2 kluang,jalan mersing iaitu jln dr kluang ke mersing mmg selalu hangat di perkatakan.daripada kes2 jenayah samun, dr kes2 kematian kemalangan, dr selok belok jalan nye yg gelap gelita serta berselekoh tajam dan serta kes2 mistik orang kampunng yg selalu menjadi sebutan samada dicompose sendiri atau cerita benar memang akan membelenggu pengguna jln tersebut ape tah lg pada waktu mlm..

so last week kamis pagi tu ari,gua kene tempoh segala cerita2 kat atas tuh.

feri gua akn bergerak sharp kol 730 pagi kamis tuh.tp gua dinasihatkan smpai kol 7 pagi utk mengelakkan keaddan terkejar2 serta kelam kabut yg bole memakan diri.so gua before tu dh mintak backup dr bapak gua utk temankan gua ke jeti mersing.so kete pon selamat.bole bapak gua bwk balik.so kite org org bergerak dr rumah pukol 415 pagi.keadaan time tu mmg masih gelap gelita.masuk sahaja simpang selepas gunung lumut hati gua dh meracau.dah takde lampu2 jalan atau kawasan2 perumahan di tepi2 jalan.gua teruskan perjalanan dgn penuh berani dan yakin.

masuk lagi satu selekoh tajam.time gua amik selekoh ni gua rilek.gua bawak slow je dlm 50/60 km/j.gua terus di flashback kan dgn arwah kwn bpk gua pakcik usop serta kwn cc gua arwah berat yg dlu eksiden di selekoh yg sme.gua time ni dh dudok diam.soalan2 yg bpk gua tanye gua jwb dgn beberapa perkataan je.gua dh tak dudok diam.gua terus fokus memandu.masuk felda nitar jiwa gua dh tenang skit.tp smpai satu jalan naik bukit,gua di flashkan dengan arwah kwn gua raden yg eksiden dekat area sini.area2 sini jugak gua teringat akn arwah adik kwn gua yg eksiden terbabas kerana memandu tersangat lah laju.mmg time ni jiwa gua mmg tak tenang.kalo keadaan terang,mmg akn nmpk muke gua yg agak kecot dan dlm keadaan tertekan.tp gua terus rilek.gua kene kuat semangat.terus lagi masuk stu simpang gua nmpk satu jambatan.area jambatan ni mcm rase tenang dan penoh tande tanye.damn.bapak gua bole open satu cite mistik yg mane gua tgk care die ckp bukan sengaja nk takutkan gua.mcm cerita benar.cilaka.mmg agk celupar jugak mulut bapak gua ni.keadaan masih gelap.selang 10-15 minit akhirnye gua berjaya sampai ke mersing.selamat.ape yg paling gua puas hati,gua bejaya lawan rse takut utk menempuh jalan mersing yg penuh dgn cerita2 seram dan kes2 yg telah meragut nyawa especially kawan2 gua serta org rapat yg gua kenal.setiap waktu gua terbayang wajah2 die orang.ape2 hal gua selamat walopon gua drive dlm puarata 60-70 km/j.

No comments:

Post a Comment